În curte , băieţelul de 7 ani se joacă cu mingea. E sigur. De fapt nu se joacă singur ci cu peretele. El dă cu mingea în perete, peretele “dă ” mingea înapoi la el, şi tot aşa. La un moment dat uşa casei se deschide şi tatăl îmbracat ca de plecare, iese grabit.
Trece pe langă fiu lui şi trecându-i mân
a prin păr îi spune: “TE IUBESC !”
Băiatul replica: Decât să mă iubeşti, mai bine te-ai juca cu mine. Tatăl plecă fără să mai zică ceva iar copilul îşi continua joaca.
Oare ce a înteles acest baieţel prin : Te iubesc !, cât de importantă a fost iubirea pentru el ?
De ce a renunţat la iubire tatălui pentru o joacă cu mingea.
Care dintre cei doi a înţeles greşit iubirea ?
Tu ce înţelegi prin iubire ? Cum o defineşti ?


iubirea..hmm…eu cred ca este cel mai frumos sentiment oferit de Hristos…este ceva care te inalta dar te si doboara…este ceva care te face sa visezi si sa lupti pentru a realiza acele vise,te face mai puternic,te face mai bun,mai curajos…atunci cand iubesti cu adevarat esti un alt om…:)
De: abigaella pe joi 26 iunie 2008
la 7:13 pm
Atunci cand doi oameni se iubesc…privesc amandoi in aceeasi directie….Arunci cand iubesti te uiti pe tine…si vrei ca cel de langa tine sa fie fericit….faci totul pt el….Iubirea nu se rezuma doar la cuvantul,,Te iubesc”!Iubirea se dovedeste…prin fapte…tatal a gresit prin faptul ca nu i-a accordat destula atentie fiului sau…un copil are nevoie de comunicare…de afectiune…..si parintii sunt atat de ocupati cu alte probleme…Cam asa e si in relatia de cuplu…in momentul in care comunicarea si dragostea nu este impartasita…se duce totul de rapa….
Numai prin Hristos putem cunoaste dragostea adevarata…doar facand planul Lui vom fi cu adevarat fericiti!
De: Claudia pe joi 26 iunie 2008
la 7:37 pm
Iubirea…e mai greu de demonstrat decat de spus…pentru unii mai greu de spus.E simpla si complicata in acelasi timp…Nu poate fi definita dintr-un singur unghi, pentru ca fiecare o percepe diferit.Exista posibilitatea ca tatal sa fi exprimat gresit afectiunea, dar asta nu inseamna ca el nu isi iubeste copilul…E normal ca timpul sa nu iti ajunga sa il impartasesti mereu cu cine vrei, insa nu e normal ca orice fapta sau cuvant sa fie interpretate in mod negativ.Dragostea este indispensabila de comunicare si credinta.Este mai mult decat un sentiment, este un principiu.Sa ne alegem ,asadar, cu grija principiille!Succes!
De: Crina pe joi 26 iunie 2008
la 7:52 pm
“Te iubesc!!!”,doua cuvinte atat de des intalnite…dar…oare cati le mai cunoastem semnificatia???dar…daca totusi le spunem…de ce ne e asa de greu sa iubim???chiar nu mai stim cum???
Ce-i drept in vremurile pe care le traim ne este foarte greu sa ne mai facem timp si sa iubim:P dar…..Haide-ti totusi sa facem un efort….
sunt sigura ca merita!!!
De: Sonnya pe joi 26 iunie 2008
la 8:17 pm
Credem ca dragostea ne da dreptul sa gresim , sa-i ranim pe cei la care tinem….putin stiu sa o inteleaga si sa o exprime…unde e dragostea curata nu incape orgoliu..
De: Emanuelle pe joi 26 iunie 2008
la 9:01 pm
Dragostea este mai mult decat o propozitie sau o fraza..nu se exprima in cuvinte…este cva inexplicabil..
De: flv pe vineri 27 iunie 2008
la 8:50 am
Referitor la povestirea de mia sus…pt k am citit’o dupa ce am scris primele randuri,pot spune k fiekre isi doreste o dragoste in dreptul lui asa cum a visat….poate k acel copil avea nevoie d cinea in momentul respectiv cu care sa se joace..poate cineva se simte singur si are nevoie de cineva cu care sa isi petreaca timpul…acel copil nu a inteles ce e dragostea,si nici aceste persoane..pentru ca dragostea nu consta doar in asta..
De: flv pe vineri 27 iunie 2008
la 8:55 am
Ma gandeam sa scriu un comentariu la ce a spus Crina. Cine a fost totusi de vina in povestirea de mai sus ? Dar din comentul lui flv reiese clar: Dragostea trebuie exprimata in functie de nevoia celui iubit si la momentul potrivit. Ar mai fi ceva?
De: Alex pe vineri 27 iunie 2008
la 9:00 am
Realitatea este cea care conteaza…in momentul in care simti ca iubesti, stii sa iti asumi anumite responsabilitati si sa ierarhizezi prioritatile, indiferent ca esti parinte, iubit, prieten sau pur si simplu o persoana care iubeste, nu care e afectiva de dragul de a fi…Problema noastra este ca nu stim de multe ori si nu realizam ca relatiile nu se rezuma la noi…ci la ei, la cei pe care ii iubim.
De: Crina pe vineri 27 iunie 2008
la 10:32 am
…….hm,cred ca cu totii aveti dreptate.insa eu cred ca iubirea e un pic mai vasta decat pare in povestire.complexitatea cuvantului ne da un pic de gandit.cand iubim avem si responsabilitati de natura diferita sigur insa ele exzista.responsabilitatea de a creste un copil care sa nascut din “iubire” ar fi unu din motive.faptul ca tatal nu are timp,atunci cand doreste copilul,nu insamna ca nu-l iubeste.ar fi mai multe de zis…..insa va las pe voi sa va spuneti parerea referitor la acest subiect cat si la urmatorul ,cred eu la fel de interesant.
De: costin pe vineri 27 iunie 2008
la 10:42 am
Costin, sunt sigur ca tatal acela isi iubea copilul, dar nu cum dorea copilul ci cum credea tatal…Iubirea e mai mult decat a face ceva pentru cineva dar include obligatoriu si acest aspect.
De: Alex pe vineri 27 iunie 2008
la 10:47 am
si parerea mea este k ttl prin simplu fapt k i’a cumparat o minge baiatului i´a aratat k il iubeste:D dak tot e vb d povestire…
De: flv pe vineri 27 iunie 2008
la 12:01 pm
flv … stii cum zicea profu de istorie (L.Puicin): “Ai si tu dreptatea ta!” Dar sunt multi copii care au jucarii dar se joaca singuri, nu pot spune ca e cel mai bun mod de a iubii un copil. Sunt sigur ca acel copil s-a simtit iubit cand tatal lui i-a cumparat mingea dar relatia se stabileste in functie de timpul petrecut impreuna.
De: Alex pe vineri 27 iunie 2008
la 1:14 pm
Da Alex,insa puterea distingerii iubirii este cam necunoscuta la o anumita varsta.Copilu nu intelege inca ce inseamna “te iubesc” in adevaratul sens al cuvantuli ci el pur si simplu avea nevoie de un partener de joaca in acel moment.Repet…..cuvantul “iubire”are o diversitate complexa si greu de inteles chiar si de cei mari uneori.
De: costin pe vineri 27 iunie 2008
la 1:17 pm
Am si eu o intrebare :
CINE IUBESTE MAI MULT, BAIATUL SAU FATA ?(la general vorbind)
De: Alex pe vineri 27 iunie 2008
la 1:23 pm
Din punctul meu de vedere….eu cred ca fetele iubesc mai mult…si nu pentru ca sunt fata….zic asta…ci pentru faptul ca in general fetele sunt mai sentimentale….sunt facute dintr-un aluat mai maleabil si isi exprima sentimentele mult mai repede decat baietii!Baietii sunt mai rationali,si e mai greu pentru ei sa exprime sentimentele….e doar parerea mea..poate exista si baieti care iubesc mai mult,dar cred ca sunt foarte rari,si un baiat din asta vreau si eu!
De: Claudia pe vineri 27 iunie 2008
la 3:18 pm
parerea mea este ca intrebarea asta nu are raspuns….cel care se implica mai mult in relatie nu poate fii doar unul..difera d la relatie la relatie…poate fii si baiatul,poate fii si fata…sau pot iubi amandoi dar isi manifesa diferit iubirea lor fata de partener…poate sa fie si egal
De: flv pe vineri 27 iunie 2008
la 4:40 pm
oricum ar fii in povestire baiatul acela nu are nici macar o farama d idee ce insemna cuvantul dragoste…deci nu avem cum sa comentam noi asta dak este vorba despre un copil de 7 ani care il pune la incercare pe tatal lui prin intrebarea daca ma iubesti mai bine te’ai juca cu mine…asta era o forma de a incerca sa il atraga in jocul lui cu mingea..sa nu se plictiseasca…pote nici noi nu stim ce insemna dragostea cu atat mai putin acel copil..
De: flv pe vineri 27 iunie 2008
la 4:44 pm
Claudia sa sti ca sunt destiu,la baieti ma refer,Insa nu ai cautat unde trebuie.Vrei sa-ti spun ceva?inimile sunt facute din acelasi material,insa ce simt si cum actioneaza ele doar partenerul poate scoate asta in evidenta.nimeni nu este coplect independent si absolut liber fata de alte finte umane.inima este centrul sentimentelor,unde ii ajuta pe cei doi sa traiasca minunatia prezentei reale a iubirii lor
De: costin pe vineri 27 iunie 2008
la 5:11 pm
Crina a spus ca e posibil sa poti fi afectiv de dragul de a fi. Are dreptate. Unii chiar sunt afectivi de dragul de a fi,sustin ca iubesc si apoi din senin parca nu mai iubesc. Parca mai mult fete decat baieti fac astfel de lucruri… (cred ca mi-am pus toate fetele in cap)
De: Alex pe vineri 27 iunie 2008
la 8:08 pm
daca fata sau baiatul iubeste mai mult e o enigma…suntem asemanatori insa diferiti….important e ca ambele sexe sunt capabile sa iubeasca…cum si in ce fel este f frumos prezentat in cartea doar pentru ea&doar pentru el..v-o recomand
De: abigaella pe vineri 27 iunie 2008
la 8:16 pm
Parca…si poate ca ai dreptate, sau e posibil ca atitudinea baietilor de dupa asha-numita “cucerire” sa te determine sa fii asa, adica mai distanta sau mai discreta.Comunicarea intr-o relatie rezolva multe probleme,insa comunicarea corecta,deschisa si directa;iar la capitolul cine iubeste mai mult, impreuna cu adevarat poti iubi fara sa “cantaresti” cine pe cine iubeste mai mult…si vorba aia, 50% din arta de a trai consta in a iubi persoanele care nu iti ofera motive sa le suporti.Sa iubim bine!
De: Crina pe vineri 27 iunie 2008
la 8:19 pm
ok, inteleg… dar care trebuie sa fie raportul dintre sentimental si rational intr-o relatie de iubire… Cat trebuie sa fie implicare emotionala si cat rationala ?
De: Alex pe vineri 27 iunie 2008
la 8:23 pm
nu sunt de acord ca amandoi iubesc la fel…este adevarat k unul iubeste mai mult k celalalt..dar asta depinde…poate fi atat baiatul cat si fata;)
De: eliza pe vineri 27 iunie 2008
la 8:33 pm
eu cred k trebuie sa fie 40%emotionala si 60%rationala.cu cat este mai rationala cu atat dureaza mai mult…bineinteles,k e nevoie si de implicare emotionala
De: eliza pe vineri 27 iunie 2008
la 8:39 pm
Nu stiu daca pot sa dau procente…intr-un asemenea caz….dar cred ca totul trebuie sa fie echilibrat…caci daca esti prea rational o sa fi socotit indiferent…daca esti prea sentimental poti fi socotit necugetat!Daca se pastreaza un echilibru intre aceste doua cred ca este perfect…Usor de spus,greu de pus in practica,nu?
De: Claudia pe sâmbătă 28 iunie 2008
la 10:34 am
Iubirea este o alegere si mai intai trebui sa aleaga mintea(nu exclud inima)!
De: Crina pe sâmbătă 28 iunie 2008
la 1:08 pm
Cineva vorbind baietilor le spunea: “Poate sa fie fata frumoasa, sa arate extraordinar, sa fie credincioasa, vrednica, desteapta, sa aiba toate calitatile posibile… daca nu bate aici (si a pus mana la inima) sa nu te casatoresti cu ea.
De: Alex pe sâmbătă 28 iunie 2008
la 7:06 pm
Am zis nu exclud inima, normal ca in momentul in care vorbim de dragoste e si inima!
De: Crina pe sâmbătă 28 iunie 2008
la 8:52 pm
waw Alex, ai ceva trafic pe acest blog
) Ai putea face un articol destul de complex numai din raspunsurile userilor…
– referitor la intrebarea “cine iubeste mai mult: fata sau baiatul”. Aceast tip de iubire poate sa fie confundat si cu “indragostitul”, care practic rupe ratiunea dintre doua persoane diferite ca sex, intrand intr-o lume de vis… Este mult de scris la acest subiect, prea mult
) ma opresc aici
Si ca sa fiu “on topic”, iubirea dintre doi oameni este impartita in trei categorii: 1. cand fata iubeste mai mult ca baiatul. 2. cand este invers. 3. cand cei doi impart acelas gramaj de iubire
De: Bogdan pe sâmbătă 28 iunie 2008
la 9:05 pm
“intrand intr-o lume de vis… “multi fac greseala asta, inselandu-se… de cele mai multe ori fara sa stie. Chiar …
Cum stii ca esti indragostit sau doar “afectiv de dragul de a fi” traind intr-o lume a visului ?
De: Alex pe sâmbătă 28 iunie 2008
la 9:09 pm
Conteaza intr-adevar ce simti….si sunt perfect de accord cu tine Alex…fratele acela a zis o vorba inteleapta!Dragostea nu se poate baza doar pe ratiune,caci este un sentiment!
De: Claudia pe sâmbătă 28 iunie 2008
la 9:26 pm
Cineva spunea despre un tanar care intreba pe altcineva , dupa 2 ani de relatie cu o fata, daca este indragostit…Din moment ce dupa atata timp era inca pe ganduri, e clar ca daca era dragoste nu mai era nevoie de o asemenea indoiala.Cand esti “indragostit” nu realizezi foarte clar,pentru ca noi oamenii fiind preponderent afectivi, ne lasam de multe ori purtati de val si e normal, insa daca definim dragostea asa cum o defineste Dumnezeu (1Corinteni13) e imposibil sa mai punem sub semnul intrebarii daca este sau nu reala.Dincolo de toate astea, cel care este dragostea adevarata este Dumnezeu si dragostea adevarata incepe si se revarsa doar de sus!
De: Crina pe duminică 29 iunie 2008
la 9:54 am
Ma bucur că va intereseaza subiectul acesta al dragostei.
Am vazut ca toti v-ati descurcat (la modul teoretic vorbind)
VA INVIT pe toti sa cititi articolul acesta (click aici)
Acest articol trateaza problema dintr-un unghi practic si va invit sa veniti cu SOLUȚII.
De: Alex pe duminică 29 iunie 2008
la 9:58 am