Vorbeam zilele trecute cu un prieten,si era tare necajit ca toate-i merg destul de prost,cel putin asa credea el.
L-am intrebat daca vrea sa vorbim despre si a inceput sa-mi povesteasca putin.
Dupa cateva minute,parea ca se simte altfel.Omu se descarcase sufleteste.
Insa partea cea mai surprinzatoare din punctual meu de vedere,mi sa parut atunci cand mi-a zis:
Mai eu am conceptiile mele.
L-am rugat sa-mi spuna care ar fi acestea.
Si a inceput:
-vreau sa fac cat mai multi bani
-vreau cat mai multe femei
-vreau o masina super-tare
-vreu sa ma plimb cat mai mult
-vreau distractii cat mai multe
Bine,bine zic eu,insa crezi ca viata asta se rezuma doar la a bea,a manca si a te distra?
Mai,zice el tu esti de moda veche,parca semeni cu mamaie.Oamenii de azi nu mai gandesc asa ca tine,conceptiile lor sau schimbat si vad viata altfel.
La ce bun sa nu le fac pe toate ca doar o viata am……..dupa care pleaca.
Oare totul se invarte in jurul viciilor?………
Oamenii cand sunt tristi,hai sa bem,cand sunt veseli deasemenea.
Oare nu-si pot exprima altefel aceste trairii?
Oare nu stiu?…sau nu pot?

null
Care sunt conceptiile oamenilor din ziua de azi?

DAR ALE TALE ?


Traind in lumea acesta…am vazut si eu foarte multe lucruri pana acum….si am sesizat ca traim in mijlocul unor oameni fara speranta….Ei cred ca totul se invarte in jurul banului si a placerilor acestei lumi….
Fie ca lumea…si in special prietenii mei,imi spun ca am o gandire si niste conceptii invechite…dar eu intotdeauna am incercat sa fiu purtatoare de lumina…Nu conteaza ce zic ceilalti despre mine…eu intotdeauna am fost o nonconformista in probleme ca acestea…Am urat pacatul..si il urasc….dar nu-i urasc pe cei care pacatuiesc..pentru ca si eu gresesc…sunt si eu om…dar stiu ca am un Mijlocitor…am speranta..
Sper sa vina timpul cand oamenii vor vedea…care este adevarata cale…dar atunci va fi prea tarziu pentru multi dintre ei….Eu merg cu speranta inainte….stiu ca intr-o zi se va sfarsi cu toate aceste conceptii…si va fi doar una singura…conceptia copiilor lui Dumnezeu.
De: Balauca Claudia pe miercuri 9 iulie 2008
la 1:31 pm
lumea e dince ince mai rea nimic nu e intamplator totul facut sa se intample APOCALIPSA SE APROPIE ATENTIE VA VENI TOTULE RELATIV ASTAE RELItatea
De: ioana pe joi 17 iulie 2008
la 7:15 pm
Da ai dreptate Ioana.profetiile se implinesc.Si ma bucur tare ca sti asta….Insa cred ca si tu ai niste principii dupa care traiesti ori incerci sa-ti creezi un drum in viata.
Care ar fi acelea???
De: costin84 pe joi 17 iulie 2008
la 7:20 pm
de unde esti u costi?
De: ioana pe joi 17 iulie 2008
la 7:25 pm
Ioana ai perfecta dreptate…dar important e ca trebuie sa ne pregatim pentru ca implinirea profetiilor sa ne surprinda intr-un mod fericit…sa fim bucurosi de venirea Domnului Hristos….si sa ne bucuram impreuna la picioarele Domnului Hristos!Daca vom cauta sa facem voia Domnului in viata noastra,APOCALIPSA ne va surprinde placut…intradevar realitatea e dura,si lumea e rea dar Domnul spune:,,INDRAZNITI EU AM BIRUIT LUMEA!
De: Balauca Claudia pe joi 17 iulie 2008
la 7:45 pm
Principii, principii si iar principiii…toata lumea e plina de principii. Eu sunt de parere ca nimeni nu e perfect, e greu de atins perfectiunea, important e sa fim placuti lui D_zeu. Detest persoanele care se cred perfecte si mai nou “aducatoare de lumina”etc… Persoanele cu adevarat credincioase sunt pt sufletul lor si nu pt a se mandri la fiecare fapta buna…si a se pretinde cineva ( asta a fost o mica paranteza pt cei care se simt)…Da ai dreptate costin facem parte dintr-o lume plina de vicii si nu putem ce putem noi face e sa invatam noua generatie sa constientizeze riscul caruia sa expune alegand partea rea a acestei lumi…si ca nu totul se rezuma la lumea de aici, pt ca noi nu suntem decat niste calatori care mai devreme sau mai tarziu trebiue sa se intoarca ACASA…
De: justmary pe vineri 18 iulie 2008
la 7:25 pm
Fiecare om incearca sa-si modeleze principiile pana cand ajung la principiile pe care le doreste Dumnezeu. Fiecare crestem.
justmary … tu consideri ca ai niste principii care nu mai trebuie modelate ? Nu ai nevoie de “aducatori de lumina” ?
De: Alex pe duminică 20 iulie 2008
la 7:31 pm
da alex…referitor la prima intrebate, daca mi-o adresai cu putin timp in urma poate raspunsul meu era altul…dar acum pot sa zic ca da am niste principii de la care nu vreau sa ma abat pt ca mi-e bine asa. Da, am nevoie de aducatori de lumina si sper sa fiu calauzita pt tot restul vietii de lumina asta sufleteasca pe care o simnt in inima mea. Dar eu nu ma refeream la asta ci ca urasc oameni care SE CRED aducatori de lumina…eu prin asta inteleg ca trebiue sa ai o credinta extraordinar de mare…uite eu cred ca u esti un baiat credincios si no comment…ei ce ar fi sa vi si sa spui ca “ascultati ce va spun eu pt ca sunt un pastor…”cand pt asta ne trebuie o binecuvantare si har.;asa e si cu aducatori de lumina. Eu cred ca lumina asta de care tot vorbim e atat de aproape sau chear in sufletele noastre numai ca noi suntem atat de pacatosi incat nu o putem simti si nu putem vedea ….sper ca m-am facut inteleasa (am vb din perspectiva unui om simplu si plin de pacate, atat am avut de zis, am deschis un subiect prea delicat si cuprinzator si nu cred ca sunt in masura sa mai adaug ceva)
De: justmary pe luni 21 iulie 2008
la 11:45 am
stii Domnul este singurul aducator de lumina. El o aduce prin oamenii cu care vii in contact, uneori El s-a folosit si de animale pentru a aduce lumina in mintea unui om. Exemplu: magarita lui Balaam.
Tu crezi ca ai niste principii la care nu vrei sa renunti pt ca sunt bune. Eu am sa cred ca toate principiile mele sunt bune pana cand va veni cineva si imi va demostra ca unul sau mai multe sunt gresite. Dupa ce voi compara cu Biblia si voi cere sfatul divin voi schimba acele principii.
De: Alex pe luni 21 iulie 2008
la 12:00 pm
Mary,LUMINA, de care vorbesti nu este atat de aproape ci este in noi.
LUMINA….este Hristos.
Si noi suntem temple ale Duhului Sfant si in totalitate suntem ai Lui.
Si in legatura cu faptul ca suntem niste pacatosi,trebuie sa facem ceva ca moartea pe cruce si rascumpararea noastra de catre Domnu Isus sa nu fie in zadar.
Ce minune si ce bucurie salta in inimile noastre cand stim ca suntem copiii Lui.
Sa nu uitam ca a murit tocmai pentru pacatele noastre……………si noi……..ce facem?
Continuam sa ne impacam cu gandul caci suntem pacatosi?…….insa asta ne face pe unii sa gandim ca daca tot sunt un pacatos unul in plus sau in minus nu strica.
DECI?………….
De: costin84 pe luni 21 iulie 2008
la 12:12 pm
dap ..ai dreptate as avea multe de zis…dar nu cred ca sunt in masura…si sti cum e, limba romana are multe intelesuri, fiecare are argumentele lui si nu vreau sa intru in polemica, eu doar mi-am zis pererea.
De: justmary pe luni 21 iulie 2008
la 12:12 pm
costin uite acu vorbesc doar in numele meu si o sa vb doar despre mine sa nu se simta nimeni jicnit …eu consider ca oricat de buna asi fi tot pacatoasa sunt in fata Lui Dumnezeu pt ca nu este om fara de pacat..”ori am injurat cu numele Tau, ori l-am hiuduit in gandul meu, sau pe ceva am ocarat, sau pe cineva am clevenit intru mine sau am scarbit pe cineva, sau de ceva m-am maniat, sau am mintit, sau fara de vreme am adormit, sau vreun sarac a venit la mine si nu l-am luat in seama, sau pe fratele meu l-am scarbit, s-au m-am sfadit, s-au m-am marit, sau stand la rugaciune mintra mea s-a aplecat spre vicleniile acestei lumi, s-au prea m-am saturat, sau nebuneste am ras, sau frumusete straina am vazut si in ea mi-am ranit inima, sau de pacatul fratelui meu am ras”…etc poate o sa redeti de mine dar eu pe toate acestea le-am facut…m-am spovedit insa sunt constienta ca unele le fac in continuare unele in mod constient atele in mod inconstient….e parerea mea personala
De: justmary pe luni 21 iulie 2008
la 12:53 pm
justmary ce intelegi tu prin spovedanie ?
De: Alex pe luni 21 iulie 2008
la 1:48 pm
Mary,am eu o vorba cu un prieten foarte drag mie care suna cam asa;
Ai si tu dreptatea ta.
Un actor zicea o data:
“-Doar o vorba sa-ti mai spun”,si te rog sa cauti asta…..
Filipeni capitolul 4 versetul 13.Ia aminte la ce zice acolo si ai sa vezi diferenta.
De: costin84 pe luni 21 iulie 2008
la 2:22 pm
spovadanie=pocainta
De: justmary pe luni 21 iulie 2008
la 4:57 pm
da costin..ms de sfat… recunosc ca lectura mea de carti bisericesti este mai redusa decat cele de literatura si de aceea am si omis sa intru in prea multe amanunte…dar niciodata nu e prea tarziu. Acu imi amintesc ca i-am promis si duhohnicului meu ca o sa citesc mai multe si am ramas cu promisiunea…..vezi am mai descoperit un mic pacat….da ce sa mai zic D-zeu cu mila. dar cu siguranta duc promisiunile la bun sfarsit…cel putin asta incerc sa fac de fiecare data
De: justmary pe luni 21 iulie 2008
la 5:13 pm
justmary, bine tradus spovedanie. dar tu cand te spovedesti la cine te spovedesti ?
De: Alex pe luni 21 iulie 2008
la 6:13 pm
cu ceva timp in urma, imi aparuse un text :
30 Aprilie 2006 | de Valentin Claudiu Todea
Spiritul laic in Saptamana Mare, care tocmai a trecut, s-a revarsat peste toata lumea. Taximetristii nu puteau face exceptie. Numai ca, in cazul lor, lumea mai uita de bunul Dumnezeu. Si, in acest caz, nu mai este vorba despre nici un fel de spirit laic, ci despre spiritul vietii de fiecare zi. De cele mai multe ori un spirit destul de colorat. Noi, astia de fiecare zi, cu riscul repetitiei, nu suntem ingeri.
– Bai, nene, sunt blocat in trafic pe Magheru, cu asfaltarile astea…’ tu’le rasa-n… (aici se pot dezvolta diverse teorii cu microfisuri centrale grabnic astupate, cu roti patrate ce “e pur si move” prin craterele periferiei);
– … Mi-am luat o frumusete de geaca de marca la 1,5 milioane;
– Alo, draga, tu pune-o la rece, ca eu vin cu mielu’;
– Mergem si noi “acolo”, ne inchinam de 2-3 ori si dupa aia…;
– Asa sa-mi dea mie Dumnezeu cat te-am ajutat eu pe tine, ca d-aia n-am…;
NOI, ASTIA care ne-am obisnuit sa ne autoiertam in fiecare zi;
care respiram fara sa ne-ntrebam de ce o facem;
care ne invocam ingerul de serviciu doar cand ne e greu;
care, daca facem cate o fapta buna, ne si gandim la bila alba, stralucitoare, dintr-o alta dimensiune;
care in noaptea de Inviere, aspirand la “indulgente”, doar semnam condica la “soul wash”, dupa care ne grabim spre “importantele” treburi laice, lasandu-i pe preoti sa slujeasca singuri;
care scuipam in sus in timp ce ne-ntrebam de ce sunt inundatii;
NOI, ASTIA…
De: strongvaleriana pe luni 21 iulie 2008
la 9:55 pm
eiii alex….cum la cine? da duhovnicul meu si in fata lui D-zeu.
De: justmary pe marţi 22 iulie 2008
la 12:03 pm
deci, justmary, te spovedesti si la duhovnic si la Dumnezeu. Intrebare: Ce rol mai are duhovnicul ?
De: Alex pe marţi 22 iulie 2008
la 4:43 pm
sa fie vreo interfata ce catalizeaza eu-ri ?
Zic si eu…
De: strongvaleriana pe miercuri 23 iulie 2008
la 6:55 am
Catalizare despre care tu vorbesti,face referire la toate persoanele.Iar reactia prin simpla prezenta si parerea personala a mea sau a orcaruia dintre noi e foarte relevanta cu subiectu.
Relatarea unor aspecte din viata sau purele intrebari,nu fac altceva decat sa scoata in evidenta pareri si opinii ale celor ce citesc ori doresc sa lase cate un comment pe acest blog.
Incerc sa creez o coeziune intre blog-subiect-persoane.
De: costin84 pe miercuri 23 iulie 2008
la 8:04 am
De: strongvaleriana pe miercuri 23 iulie 2008
la 8:38 am
alex…Spovedania trebuie sa se faca inaintea duhovnicului. Deci, eu cand merg la spovedanie inaintea preotului, ma duc in fata lui Dumnezeu. In ziua judecatii el atat poate spune cat i-am spus eu. Ce nu i-am spus nu-i dezlegat nici pe pamant nici in cer. Dar eu, daca m-am dus la spovedanie si am spus toate si preotul mi-a facut dezlegare cu mainile pe cap eu sunt dezlegat. Si in Noul Testament spune : ” Si eu iti zic tie, ca tu esti Pertu si pe aceasta piatra voi zidi Biserica Mea si portile iadului nu o vor birui. Si iti voi da cheile imparatiei cerurilor si orice vei lega pe pamant va fi legat si in ceruri, si orice vei dezlega pe pamant va fi dezlegat si in ceruri”.
De: justmary pe joi 24 iulie 2008
la 11:49 am
scuze tuturora,
am fost superficial in apreciere
mi-am luat-o pe merit
N-am sa mai tropai !
inc-o data scuze !
De: strongvaleriana pe joi 24 iulie 2008
la 12:19 pm
justmary textul tau nu se refera deloc la spovedanie.
Uite un text in Biblie care se refera la spovedanie si pe care sigur nu ti l-a aratat duhovnicul tau :
1 Timotei 2:5 “Cãci unul este Dumnezeu, unul este și Mijlocitorul între Dumnezeu și oameni: omul Hristos Iisus, ”
(textul este din biblia ortodoxa- verifică te rog)
De: Alex pe joi 24 iulie 2008
la 2:43 pm
Deci ?
Cine este mijlocitorul dintre Dumnezeu și oameni ?
De: Alex pe joi 24 iulie 2008
la 2:44 pm
bine asta e parerea mea strict personala….dar a ta care este in legatura cu citatul pe care eu l-au expus? la ce se refera Mantuitorul cand spune asta? …orice vei lega pe pemant va fi legat si in ceruri si orice vei dezlega pe pamant va fi dezlegat si in ceruri…:-?
De: justmary pe joi 24 iulie 2008
la 3:46 pm
Întreaga enunțare zice literal: „Orice legați pe pãmânt va fi fost legat în cer, și orice dezlegați pe pãmânt, va fi dezlegat în cer”. Înțelesul evident este acesta, cã biserica de pe pãmânt va cere numai ceea ce cere cerul și va opri numai ceea ce oprește cerul.
Aceasta pare sã fie învățătura clarã a Scripturilor (vezi la Matei 7,21-27; Marcu 7,6-13). Când apostolii au pornit sã proclame Evanghelia, potrivit cu însãrcinarea datã lor (vezi Matei 28,19.20), ei trebuiau sã-i învețe pe convertiți „sã pãzeascã tot ceea ce” Hristos a poruncit – nici mai mult, nici mai puțin.
A extinde înțelesul lui „a lega” și „a dezlega” la autoritatea de a dicta ceea ce membrii bisericii pot crede și ceea ce pot face, în materie de credințã și practicã, înseamnã a citi în aceste cuvinte ale lui Hristos mai mult decât El intenționa prin ele și mai mult decât ucenicii au înțeles din ele. Dumnezeu nu aprobã o astfel de pretenție. Reprezentanții de pe pãmânt ai lui Hristos au dreptul și rãspunderea de a „lega” ceea ce a fost „legat în cer” și a „dezlega” ceea ce a fost „dezlegat în cer”, adicã de a cere sau de a opri ceea ce Inspirația aratã lãmurit.
Dar a trece dincolo de aceasta înseamnã a pune autoritatea omeneascã în locul autoritãții lui Hristos (vezi la Marcu 7,7-9), o tendințã pe care Cerul nu o va tolera la aceia care au fost puși sã supravegheze pe cetãțenii împãrãției cerului pe pãmânt.
Crezi ca cerul este condus (legat și dezlegat) de preoți ? Am si eu doi unchi preoți. Unul este un betiv care a ajuns si prin ziar pentru ca si-a batut sotia. Asta nu inseamna ca toti preotii sunt asa dar cu siguranta ca unchiul meu nu poate lega sau dezlega nimic in cer. Abia poate pe pamant.
De: Alex pe joi 24 iulie 2008
la 7:28 pm
interesanta e parerea ta…si ti-o respect
De: justmary pe joi 24 iulie 2008
la 7:50 pm
Nu este pararea mea. Este interpretarea teologica ce tine cont de traducerea textului din greaca. Eu sunt de acord cu aceasta interpretare nu pentru ca îmi place sau trebuie sa o respect, ci pentru ca este adevarata.
De: Alex pe vineri 25 iulie 2008
la 7:48 am